طرح مجلس برای مقابله با زمین خواری / برخی رویه‌ها بستر زمین خواری را فراهم  کرده است

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: طرح 13 ماده‌ای برای ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که با این طرح برخی از موازی کاری‌ها نیز رفع می‌شود.

زمان مطالعه 2 دقیقه

طرح مجلس برای مقابله با زمین خواری / برخی رویه‌ها بستر زمین خواری را فراهم  کرده است

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو در خصوص موضوع زمین خواری، پدیده شوم و بدون نقطه پایان گفت: اخیرا طرح 13 ماده ای برای ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که در این طرح قوانین مبهم دیده شده و برخی از موازی کاری ها نیز رفع می شود. سعیدی اظهار داشت: بر اساس طرح جدید اشخاصی که با استفاده از راهکارهای شبه قانونی توانسته اند پهنه گسترده ای از اراضی ملی را سند بگیرند، باید مالکیت آنها بازبینی و تطبیق داده شود.

تورم قانونی در حوزه های مختلف کشور داریم

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس با تاکید بر اینکه در کشور ما تورم قانونی در حوزه های مختلف وجود دارد گفت: در کشور فرانسه به عنوان مهد قوانین فقط 2500 عنوان قانون وجود دارد ولی در ایران بیش از 11 هزار عنوان قانونی وجود دارد. سعیدی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رویه ها در کشور بستر زمین خواری را فراهم کرده است بیان داشت: به طور مثال در سیستان و بلوچستان 95 درصد اراضی آبا و اجدادی مردم ملی شده است و تنها 5 درصد مستثنیات است که با توجه به اینکه این استان محدودیت اراضی وجود ندارد و تنها با محدودیت منابع آبی مواجه هستند باید رویه و سناریو دیگری در ثبت اسناد اراضی اجرایی شود.

قوانین متناسب با مناطق شود

وی ادامه داد: در شمال و غرب کشور که محدودیت زمین وجود دارد طبیعتا ساز کارها هم باید متناسب با آن باشد اما در شرق و جنوب شرق کشور که در حوزه روستا ها به خاطر عدم اطلاع رسانی به مردم، مردم برای دریافت اسناد مراجعه نکرده اند و اراضی آبا و اجدادی آنها براساس قانون اصلاحات اراضی ملی شده است، اکنون این انتظار وجود دارد که این اراضی به صاحبان آنها برگردد. وی تاکید کرد: خوشبختانه منابع طبیعی در این زمینه ورود کرده و اگر این حقوق حق مردم به آنها برگردد زمینه های مقابله با زمین خواری در این مناطق هم فراهم خواهد شد.

طرح مجلس برای مقابله با زمین خواری / برخی رویه‌ها بستر زمین خواری را فراهم  کرده است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات